Starbucks #whatsyourname campagne pakt uit met transgender verhalen

De van oorsprong Amerikaanse koffieketen Starbucks heeft in Groot-Brittannië een reclamecampagne gelanceerd waarin transgenders de hoofdrol spelen. De reclamefilmpjes zijn gebaseerd op getuigenissen van transgenders en de zoektocht naar hun nieuwe naam.  Volgens Starbucks proberen transgenders vaak hun nieuwe naam voor het eerst uit in één van hun vestigingen. De koffieketen lanceerde de filmpjes onder de hashtag #whatsyourname.

“Een naam vragen van een klant en het op een beker schrijven en het afroepen is een symbool van de warme welkom die we hanteren”, zo laat Starbucks op hun site weten. “Het maakt deel uit van de Starbucks ervaring en creëert een moment van connectie tussen onze baristas en klanten.”

De koffieketen gaat ook de komende maanden een gedeelte van de opbrengst van een ‘mermaid’-koekje schenken aan een organisatie die transgenders en hun familie helpt. 

 

Lees ook: Nieuwe Belgische reclame van Douwe Egberts gaat viraal

Deel dit artikel via:

Steun Gaylive.Be met een donatie

Sinds 2001 krijgen we maandelijks duizenden bezoekers over de vloer. Om Gaylive.Be te kunnen blijven onderhouden en uitbouwen hebben we jullie hulp nodig. Steun Gaylive met een kleine donatie. Iedere donatie, klein en groot, is nodig om Gaylive.Be zoveel mogelijk gratis te houden. Alvast bedankt!
Reacties zijn uitgeschakeld.

Laatste nieuws

Volg ons ook via:

Gerelateerd nieuws

Populairste