Zoekresultaten: tongeren-borgloon

  • Tongerse regenboogvlag voor tweede keer gestolen

    Voor de tweede keer op enkele weken tijd is de regenboogvlag die ter gelegenheid van de Internationale Dag tegen Homo- en Transfobie (IDAHOT) werd uitgehangen aan de Sint-Lutgardiskerk in Tongeren (Tongeren-Borgloon), gestolen. Dat laat voorzitter van het Regenbooghuis Limburg, Joachim Peeters, weten via de sociale media van het Regenbooghuis.

    Peeters onderhandelde twee jaar om een regenboogvlag aan een kerk in zijn stad te mogen ophangen. In eerste instantie wilde hij die boven aan de Basiliek van Tongeren hijsen, maar omdat hiervoor speciale regels gelden, kreeg hij uiteindelijk toestemming om op 8 mei een regenboogvlag te hijsen aan de Sint-Lutgardiskerk, de parochiekerk waar hij werd gedoopt, zijn communie deed, werd gevormd en zelfs trouwde met zijn man.

    Maar op 9 mei bleek dat de regenboogvlag verdwenen was, en dit ondanks alle genomen voorzorgen. Zo werd de vlag dagelijks na 20 uur binnengehaald. De verdwenen regenboogvlag werd al snel vervangen door een nieuw exemplaar.Maar maandag bleek ook die nieuwe regenboogvlag gestolen te zijn.

    Lees meer

Laatste nieuws

Populairste