Karl Vannieuwkerke: "UEFA, breng je reclamespots in de realiteit"

Dinsdagavond heeft ook Sporza-presentator Karl Vannieuwkerke gepleit om de Allianz Arena in de regenboogkleuren te zetten voor de match tussen Duitsland en Hongarije. De UEFA verbood dat na een oproep van de gemeenteraad van München. "Breng je reclamespots in de realiteit", luidt het. 

De gemeenteraad van München had opgeroepen om de arena in de regenboogarena te zetten nadat Hongarije vorige week een anti-LGBT wet had goedgekeurd. De UEFA verbood dit echter omdat de organisatie 'politiek neutraal' wil zijn. De organisatie pleitte onlangs nog dat het EK inclusief ging zijn en bracht die boodschap ook in enkele reclamespots op social media. In 2019 deed UEFA ook met die boodschap mee aan de Canal Pride in Amsterdam. (lees verder onder de foto)

"Hoe onnozel kan je eigenlijk zijn, UEFA?", zo begon Karl Vannieuwkerke zijn rubriek 'Het moment van Karl'

 "Ondertussen hebben jullie - volledig terecht - heel Europa op jullie dak gekregen. Het is een beslissing  die niet te begrijpen is als je ziet met welke spots jullie uitpakken."

 "Intussen zijn er clubs die solidair zijn met de Duitsers. Onder andere Hertha Berlijn, Wolfsburg en de Gentse Ghelamco Arena hebben zich in de regenboogkleuren gezet. De burgemeester van München heeft zelfs gevraagd om de hele stad te kleuren als een regenboog voor de match tussen Duitsland en Hongarije."

"Dat is de reactie die jullie hebben uitgelokt, UEFA. Breng jullie spots verdorie in de realiteit in plaats van ze als platte marketingspots te gebruiken."

Bron: VRT

 

 

Deel dit artikel via:
Reacties zijn uitgeschakeld.

Laatste nieuws

Volg ons ook via:

Gerelateerd nieuws

Populairste