IDAHOT-vandalen bekladden politiekantoor in Gent
Warning: Creating default object from empty value in /data/sites/web/gaylivebe/www/Smarty/templates_c/398cd594861e1b7e3242724a893b774e62eeb455_0.file.article-read.tpl.php on line 124
Het politiecommissariaat aan de Belfortstraat in Gent is donderdagnacht bekogeld door verfballonnen. De groep die het politiekantoor bekogelde noemt zichzelf 'IDAHOT' naar de internationale dag tegen homo- en transfobie. De directe aanleiding zou de tweet zijn die de politie, zoals ieder jaar, op die dag de wereld instuurde. Volgens de actiegroep zouden de Gentse flikken daarmee de schijn ophouden dat ze iets doen tegen het homo- en transfoob geweld. De verfgooiers zeggen dat de queer community zich onveilig voelt omdat de politie geen actie onderneemt.
Sorry dit artikel of deze video is enkel toegankelijk voor onze Patreon leden
Nog geen Patreon lid? Je kan dit artikel lezen tegen betaling op onze Patreon-pagina.
Al Patreon lid? Log dan hieronder in
Wil jij ook toegang tot onze hele site? Steun ons via Patreon.
Steun onze onafhankelijke LGBTQ+ journalistiek
· Soutenez notre journalisme LGBTQ+ indépendant · Support our independent LGBTQ+ journalism
☕
Trakteer ons op een koffie
Offrez-nous un café
Buy us a coffee
Reacties zijn uitgeschakeld.













